lördag 29 oktober 2016

Pyssel i husvagnen.

Redan då vi köpte husvagnen var jag på det klara med att jag ville klä om dynorna för de var allt annat än fina, trots att de faktisk var rätt neutrala och inte alls lika skrikiga som i många andra vagnar av samma årgång. Problemet som uppstod var dock att jag inte hittade något fint tyg i butikerna på orten så jag måste inhandla mitt tyg på Internet. Utbudet där är ju gigantiskt och därför fick jag lov att beställa en del tygprover, för det går ju inte se på en bild vilken kvalitet eller färg som tyget har. Jag hade i alla fall tur och hittade ett tyg som var precis som jag tänkt mig och till råga på allt fanns det även i den mängd som jag behövde, jippi!!!
I veckan kom tyget som jag klickade hem men när man jobbar hela dagar är det ju rätt mörkt när man kommer hem så det har faktiskt inte blivit av ännu att påbörja projekt " omklädning av dynor". Men i dag är det äntligen dags att sätta saxen i tyget, är sjukt nervös över uppdraget,  jag har räknat och mätt, räknat och mätt och räknat ytterligare en gång så att tyget verkligen skall räcka till alla dynor, vill ju inte skarva någonstans. Så nu känner jag mig redo och väntar bara på att de ska bli varmt i vagnen sedan får det bära eller brista helt enkelt.
Så här såg det ut innan uppiffningen, inte så upphetsande originalklädsel men väldigt neutral och 90-talig  om det nu är ett riktigt ord men ni fattar i alla fall vad jag menar).
Det märks verkligen skillnad.
Toknöjd med resultatet och att jag fixade det helt själv!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar