måndag 5 september 2016

Tjejmilen 2016.

Sent i går kväll landade planet från Stockholm och vi kom hem från en jättetrevlig långhelg fylld av skratt, god mat, shopping och sist men inte minst en massa motion från allt promenerade runt Stockholms affärer och givetvis resans egentliga mål, Tjejmilen. Wow så trevligt det var att tillsammans med ca 28 000 andra tjejer/kvinnor springa runt i de fina omgivningarna på Gärdet. Vädret var perfekt för löpning och arrangemanget hade verkligen ingenting annat att önska så det blev en toppenupplevelse, skulle kunna tänka mig att göra om det ett annat år..
Helgen innehöll också som tidigare sagts en massa god mat och shopping vilket är ett givet inslag då man besöker vår huvudstad och då jag även har gått ner så mycket i vikt senaste halvåret ekar garderoben tämligen tom så klädinköp var för mig ett måste. Ett mycket angenämt problem vill jag lova, för är det något som boostar självförtroendet så är det när man kommer i en storlek som man inte haft sedan början av gymnasiet och nu passar den finfint igen.
Nedan kommer lite bilder från vår helg.
Nu måste jag göra ett ryck och ta tag i min smutstvätt, på återhörande en annan dag från en trött men lycklig och stolt tjej!!!
Stolt som rackar´n över min fina guldmedalj!!
Man kan nästan inte förstå vilket stort evenemang Tjejmilen är.
Lite av vad som jag fyllde min väska med på hemresan, snygg klänning va?
Och denna med!!
Eller vad sägs om denna outfit??
God och inte alls nyttig mat har vi också hunnit med i mängder, men är man på semester så är man :) Fish and chips på The Bishops Arms, mums!
En delikat planka efter Tjemilen, som vi var så värda efter vår fina insats.
Lunchen på Mall of Scandinavia, förmodligen en av världens största mackor.
Man kan  i storstan kombinera garage och restaurang, i alla fall på Mall of Scandinavia, cool inredning på restaurang Egon!!
Hela Sergels torg i grönt är verkligen inte något man ser ofta!!
Många glada barn var det på denna gröna yta.
I Gamla stan är det verkligen mysigt.
Vyn från vårt bord på restaurangen Under Kastanjen, helt klart en av de mysigaste ställena jag varit på, utlandsfeeling deluxe!
Två glada och trötta systrar på flyget hem, vår tredje musketör kunde inte vara med på denna bild då hon satt längre bak i planet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar