söndag 11 september 2016

Äppelpaj? ja kanske.

Vaknade upp till ett riktigt trist väder, grått och regnigt men det blev lite bättre, just nu regnar det i alla fall inte. Hade stora planer på att börja torka mina fönster men det vill jag inte göra om regnet hänger i luften så det får helt enkelt bli en annan dag.
Tittade ut genom fönstret och såg att jag hade massor med knallröda äpplen i äppelträdet så det blev att plocka in en hel skål med de största, de är otroligt vackra men brukar generellt vara mycket syrliga och inte alls goda att äta som de är. Därför sitter jag nu och googlar på recept så jag kan göra något gott av dem, mest troligen blir det en äppelpaj från Viktväktarna men vi får se i kväll för en äppelpaj ska ju ätas ljummen tycker jag och det kan ju bli en perfekt avslutning på denna helg.
Men håll med om att de är vackra och skulle funka bra bara som inredningsdetalj också :).
 
Nej detta duger inte!!! Måste försöka fånga dagen och hitta på något konstruktivt att göra, kan ju inte sitta framför datorn hela dagen. Tror minsann att det får bli någon form av motion först och sen ska vi fira svärmor som fyllde år igår. 
På återhörande en annan dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar