söndag 7 augusti 2016

Ibland har man tur.

Oj vad det blir långt det blir mellan inläggen här på bloggen just nu, det är absolut inte meningen men jag har haft så otroligt mycket att göra på sista tiden så jag har inte hunnit med att uppdatera den helt enkelt. Det hektiska livet ser dessvärre ut att hålla i sig ett tag till då vi står i startgroparna för att bygga ett nytt garage och innan det över huvud taget är möjligt måste en hel del saker på gården få komma på en annan plats.
Idag har vi tömt och flyttat växthuset och pumpen som går till brunnen samt gjort en grov utstakning om var byggnaden ska stå, nu är bara resten kvar och det vill inte säga lite :)
Tidigare i veckan var vi en sväng in till stan en afton efter jobbet och fyndade på rean, med oss hem kom en ny gigantisk grill (som vi absolut trodde var mindre då vi köpte den) och så hittade jag jättefina dynor till utegruppen för under halva priset. Jag verkligen älskar när man gör fynd på rea för oftast finns det inte kvar något jag vill ha men denna gång hade jag riktigt tur.
Nu står den ju givetvis inte i uterummet utan på soldäcket men den var enklast att skruva ihop under tak då det regnade massor just då.
Nu ska jag ta tag i lite måsten inför kommande arbetsvecka samt givetvis se lite sport från OS i Rio. Önskar att jag hade möjlighet att se allt men då måste jag förmodligen ge upp all sömn och det funkar ju inte riktigt men man får helt enkelt göra sitt bästa för att kunna se så mycket som möjligt.
Ha en fortsatt bra söndag så hörs vi en annan dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar