söndag 31 juli 2016

Oväntade fynd.

Nu var det ett tag sedan jag uppdaterade bloggen men jag har haft så otroligt mycket att göra på jobbet så det har verkligen inte funnits någon tid för det. Den senaste veckan har verkligen varit tuff på jobbet med en massa strul som jag inte har kunnat göra annat åt än att försöka "släcka bränder" och då man kastas direkt in i hetluften efter en lång och avkopplande semester känner man kontrasterna så mycket mer tycker jag men nu böjar det absolut kännas bättre och det vore väl tusan om strulet inte lugnar ner sig snart så vi får fokusera på att jobba istället. (Detta var dagens gnäll som jag bara var tvungen att få ur mig.)
Idag vaknade jag upp till ett ordentligt regnsmatter på plåttaket men det måste ha varit en kortare regnskur för nu skiner solen igen och det verkar som om vi kommer att få en bra sommardag idag med. Den senaste veckan har vi haft riktigt varmt och soligt men jag har ju tillbringat min mesta tid på arbetet så någon tid utomhus i solstolen har det inte blivit för mig. Så när vädret igår var toppen kunde jag ju inte göra annat än att tillbringa dagen i solstolen. Döm dock av min förvåning då det var dags att hoppa in i duschen innan vi skulle åka till svärföräldrarna på middag och upptäckte att vi inte hade något vatten, hela samhället var utan. Nå ja nöden har ju som bekant ingen lag så jag och maken packade kläder och duschgrejer och drog iväg, det är absolut första gången jag duschar och gör mig klar hos dem jag ska äta middag med.
Det var ju även länge sedan jag visade någon heminredning här på bloggen men bara därför får ni ju inte tro att jag på något sätt hållit mig från att köpa nya grejer för så är verkligen inte fallet. På vår semester åkte vi som bekant ner till Västerås på Power Big Meet men vad jag inte visade er bland bilderna på de fina bilarna var de coola sakerna jag shoppade på denna bilträff. Vem hade trott att jag skulle hitta prylar på en bilträff som passade in i min inredning hemma, inte jag i alla fall men några riktiga godbitar fann jag i alla fall.
Här länge varit sugen på en "amerikansk" brevlåda men aldrig kommit till skott och beställt någon på nätet men nu är jag i alla fall stolt ägare till denna.
Hittade även två fina regskyltar som fick följa med hem, dock ska de få en bättre plats senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar