lördag 23 juli 2016

Fjärde och sista semesterveckan i sommar.

Denna vecka har vädret visat sig från sin allra bästa sida, sol och värme var enda dag och jag har verkligen njutit till max. Varje dag har börjats med en prommis och därefter ett par timmar i solstolen med ett och annat svalkande bad för att avslutas med bland annat god mat och dryck, enligt mig är det så en semesterdag bäst avnjuts. Jag kan inte riktigt förlika mig med att att jag snart är tillbaka i ekorrhjulet men av erfarenhet vet jag ju att det inte tar så många timmar innan man är igång igen så det kommer med all säkerhet att gå alldeles utmärkt..
Vad har vi då gjort i veckan jo bland annat har vi idag och igår besökt, enligt mig, den bästa festivalen ever nämligen Trästock som i år firar hela 25 år, grattis!!! Det är en fantastisk festival på många sätt, den är först och främst otroligt bra arrangerad med mycket varierande musik i alla möjliga genrer, dessutom är den belägen på ett fantastiskt fint område, har ett bra matutbud och sist men inte minst är den helt gratis vilket sammantaget gör att besökarna är mycket blandade åldrar och det ger en fantastiskt skön stämning. Det är verkligen trevligt att unga och gamla kan umgås och ha lika trevligt på ett och samma ställe.
Denna fjärde och sista semestervecka får fem solar av fem och det är vädret främst som står för detta finfina betyg och som det ser ut kommer värmen att hålla i sig minst en vecka till och det gör mig verkligen inte det minsta, jag älskar nämligen sommar, sol och värme.
Summa summarum måste jag säga att jag har nog aldrig haft en sommarsemester med så här fint väder, inte i alla fall som jag kommer ihåg, bara fyra dagar med regnigt väder på fyra veckor, wow!!
Nu blir det altanhäng och film på Prästbacken, ha en riktigt trevlig helg!
En mjukglass är ett givet inslag när det är nästan 25 grader varmt.
Tunnan har verkligen varit toppen att svalka av sig i mellan varven i solstolen, den är absolut ett av våra bästa inköp någonsin, jag älskar den!
Lite kantareller har jag också hunnit med att plocka i veckan.
En lyxig frukost hör ju också semestern till tycker jag, vardagslyx är det bästa jag vet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar