söndag 5 juni 2016

Söndag morgon.

Söndag morgon = solsken, frukost framför tv:n och lugnt tempo över lag, som jag gillar dessa härliga mornar. 
Idag har vi massor på vår "att göra lista" här uppe på Prästbacken. Vi ska bland annat börja spika på vårt vindskydd runt badtunnan, jag tror det kommer att bli hur bra som helst. Men eftersom maken har jour och är ute på jobbet just nu så får väl jag ta tag i lite sysslor inomhus tills han kommer hem. Därefter blir det att styra upp det som behövs inför kommande vecka som även är sonens studentvecka och blir den bara något sånär lik dotterns kommer sömnkontot att ligga kraftigt på minus då man förutom sitt vanliga betalda jobb ska arbeta som oavlönad taxichaufför på nätterna också. Men bara de har trevligt så är jag nöjd sova får jag göra en annan gång kanske.
Nu är det dags för lite hushållsarbete, hej då och på återhörande en annan dag alla ni fina ute i den riktiga världen!
Vårt äppelträd står i full blom och jag önskar att det kunde vara så här vackert hela sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar