måndag 27 juni 2016

Första semesterdagen.

Igår sken solen från en klarblå himmel och det var så fantastiskt varmt och härligt. Min dag tillbringade jag då i solstolen så skinnet fick sig en behaglig bränna. Men idag på den första riktiga semesterdagen har vi grått, molnigt och det kommer med jämna mellanrum små skurar, måtte det bara vara kortsiktigt för det här vädret är verkligen urtrist. Jag vill ju tillbringa all min ledighet i sol och värme. Njuter dock av dagen med en massa gott kaffe, bra ljudbok i lurarna och ett grymt skönt altanhäng. Men efter en helg med allt för mycket av det goda är det hög tid att ta tag i både matvanorna och träningen igen så nu ska här bytas om till träningskläder och ta sig ut på en runda.
Ha en riktigt bra dag alla ni fina så hörs vi en annan dag!
 
Typiskt!! precis då jag var omklädd och klar kom en ny regnskur så här sitter jag nu igen i soffan och slappar dock lite mer redo för löpning än för en stund sedan :) Det finns ju i och för sig inga dåliga väder men det är ju grymt mycket trevligare att vara ute och motionera i uppehåll än regn tycker jag.
Min kropp orkade 3 km innan den tog helt slut men med tanke på att jag nyss varit förkyld är jag mer än nöjd. Därefter blev det också 2 km promenad innan jag var hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar