fredag 29 april 2016

I en perfekt värld.

I en perfekt värld skulle att min fantasibild bli verklighet. Då skulle min fredagseftermiddag (efter jobbet alltså) börja med att jag kom hem från jobbet till dukat bord och all mat som serverades skulle vara helt utan influenser av tex-mex. Därefter skulle vi, hela familjen sitta länge vid bordet och samtala om veckan som varit, helgen som kommer och allt annat mellan himmel och jord. Mycket senare skulle vi, i våra lite finare helgkläder, hamna i vardagsrummet och umgås över ett glas gott vin och kanske spela ett spel eller något annat kul. Någon som känner igen sig i min önskan? :)
Nu ska jag berätta om min dag. 
Kommer hem från jobbet och maken ligger helt utslagen på soffan (till hans försvar, efter en lång arbetsvecka), sonen stannar kvar i stan och kommer hem sent, därefter serveras det som det alltid gjorts på Prästbacken varje fredag i tjugo års tid tacos, inga överraskningar här inte. När alla andra varvar ner efter arbetsveckan sätter vi igång och motionerar våra vitvaror, tvättmaskin, dammsugare och tvättmaskin får arbeta. Hade ju varit underbart om vi gjort det tidigare i veckan men orken har faktiskt inte funnits där. Efter att ha njutit av umgänget med vitvarorna blev det en 5 kilometers promenad tillsammans med maken, som var riktigt uppfriskande. Nu sitter vi alla samlade i soffan i superunderställ och kollar på en film. Tro nu inte att jag inte njuter av att det äntligen är fredag för det gör jag verkligen och min italienska vän i glaset smakar fantastiskt tillsammans med mina ostkrokar som faktiskt rymdes i i min poängbudget. Men nog hade det ändå varit trevligt att bryta traditionen någon gång kan jag tycka.
I morgon ska ju våren sjungas in och en och annan korv brännas, hoppas ni får en fantastisk valborgsmässoafton så hörs vi en annan dag! 
I en perfekt värld skulle jag även bo någon annan stans och Mexiko är verkligen en riktigt stark kandidat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar