lördag 5 mars 2016

En och annan pastell.

Det kommer förmodligen inte som någon större överraskning för någon av er att jag under en veckan hinner läsa ett och annat blogginlägg. Det är så himla kul att läsa om andra personers vardag, roliga recept och ta del av deras inredningstips och inköp, de ger mig en sådan inspiration. Jag kollar mest in inredningsbloggar och matlagningsbloggar men bloggar som handlar om trädgårdar, återbruk och att leva ekologiskt får också besök av mig med jämna mellanrum. Jag fascineras av människor som brinner för en sak och är duktiga på det de gör.
Just när vi är i denna årstid har jag märkt att de flesta börjar lyfta in en massa pasteller och vårliga detaljer i sin inredning och jag är böjd att hänga på faktiskt. Jag skulle kunna tänka mig några vårliga karameller som puderrosa eller blåa kuddar i soffan vilket skulle bli riktiga färgklickar i mitt annars så vita hem. Dessutom måste jag köpa några pärlhyacinter nästa gång jag hittar några för det tillsammans med tulpaner är verkligen vår för mig.
Idag har jag gjort en djupdykning i min garderob och insett att mycket av kläderna jag äger är för stora nu mer. Detta är givetvis ett angenämt i-lands problem då jag gillar att shoppa och nu har jag dessutom fått en riktigt bra anledning, Kanske det även blir några pasteller som hamnar i min garderob framöver,vem vet?? Önskar dock att min vinterbleka hy kunde få några välbehövliga solstrålar snart så skulle bleka pasteller på kroppen funka så mycket bättre. :)  

Här kommer några riktiga godbitar som jag hittat på nätet som skulle kunna funka i vår soffa och det finns massor mer att välja på så nu måste jag bara bestämma mig för vilka som ska få flytta in.
www.mywhitecountryhouse.se
www.gardsromantik.se
www.mywhitecountryhouse.se
www.mywhitecountryhouse.se
www.hemtex.se
 Hoppas ni alla har en riktigt bra och avslappnande helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar