fredag 8 januari 2016

Krispigt vitt.

Vaknat upp till ett mycket kallt men grymt vackert vinterlandskap och temperaturen utomhus är "bara" -28,9 grader denna morgon. 
Idag är jag ledig från mitt avlönade jobb och mitt största fokus kommer att ligga på att elda både i pannan och i badtunnan för i kväll ska vi ha goda vänner på middag med efterföljande bad i tunnan. Det ska bli riktigt spännande att se om vi lyckas elda upp tillräcklig värme i tunnan så att det blir behagligt att bada i denna stränga kyla.
Men innan pyromanen i mig får sitt ska jag dricka lite mer kaffe och äta min frukost framför Nyhetsmorgon, gruvar mig faktiskt lite grand för att gå ut och påbörja eldningen för jag avskyr verkligen att frysa, tur dock att det finns bra och varma vinterkläder.
Jag önskar er alla fina människor i den riktiga världen en skön och trevlig helg! 
Ser verkligen kyligt ut med frost på rutorna.
 
Vackert som rackar´n tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar