onsdag 30 december 2015

Min sammanfattning av 2015

I dessa tider duggar årskrönikorna tätt i både tv och tidningar och jag har länge funderat på att knåpa ihop en egen men aldrig kommit till skott, idag hittade jag en kul lista på Underbara Claras blogg som jag  tänkte skulle kunna fungera som mall till min egen variant av krönika. Så här kommer alltså min allra första "årskrönika".
Gjorde du något 2015 som du aldrig gjort förut? 
Kommer faktiskt inte på någonting just nu som var "första gången" i år vilket känns otroligt tråkigt för jag vill ju utvecklas som människa och lära mig nya saker, skärpning på mig till nästa år m a o!! 
Genomdrev du någon stor förändring?
En stor förändring vi gjort på vår fastighet under året är att riva vårt gamla garage och bygga ett stort trädäck som i dagsläget inte är helt färdigt men dock på god väg. Dessutom har vi efter en massa år äntligen en ny trappa till vår entré vilket egentligen känns som en större förändring.
Vilket datum från år 2015 kommer du alltid att minnas? 
Jag kommer att minnas 24 december som en mycket mysig och trevlig julafton då alla i min familj kunde delta om än bara lite kortare än vanligt men också för att vi frångick vår tradition med grötfrukost vilket kändes mycket konstigt. 
Vilka resor gjorde du? 
I våras besökte jag och maken Playa del Ingles på Gran Canaria vilket var en avkopplande resa som verkligen behövdes, men jag kommer förmodligen aldrig mer att resa just dit för resmålet gav mig ingen mersmak. Nästa gång vill jag testa en europeisk storstad, Asien eller Jamaica tror jag.
Dessutom blev det också en Sverige- semester med besök på bland annat bilträff i Rättvik, Mora, Göteborg och Ullared. 
Bästa köpet? 
Mitt absolut bästa inköp under året alla kategorier var vår vedeldade badtunna från Norrtunnan. Den har jag suktat efter i massor med år och nu blev det äntligen av. Jag älskar att bada i den och det har absolut blivit en favoritsysselsättning för oss, sommar som vinter.
Gjorde någonting dig riktigt glad? 
Många saker har gjort mig glad under året men i topp ligger absolut att jag fick min tillsvidaretjänst, som bara är MIN!!!  
Saknar du något under år 2015 som du vill ha år 2016?  
Jag hoppas på att 2016 bjuder på fler hotellbesök och små weekendresor än 2015 för det är så himla mysigt.
Vad önskar du att du gjort mer? 
Jag önskar att jag hade varit duktigare med min träning och tänkt mer på vad jag stoppat i mig och gjort fler roliga saker för det kan man ju inte få för mycket av.
Vad önskar du att du gjort mindre? 
Jag önskar att jag hade oroat mig mindre för sådant jag inte kan påverka.
Favoritprogram på TV?  
Älskar ju att se på sport av olika slag som hockey, skidskytte och friidrott men även Morden i Midsommer, Gåsmamman och Blacklist är riktigt bra program som återfinns högt upp på min topplista.
Bästa boken du läste i år?  
Har under året plöjt igenom bokserien om Christoffer Silfverbielke av Buthler & Öhrlund, sjukt bra och riktigt otrevlig man att följa. Många underhållande och skrämmande timmar har det blivit och jag ser redan fram emot nästa bok.
Vad var din största framgång på jobbet 2015? 
Största framgången på jobbet måste ju vara att min idé om att genomföra en Hälsobingo tillsammans med kollegorna uppmärksammades av högre ort och implementerades på flera butiker, superkul!! 
Största framgång på det privata planet?
Det känns som ett lugn sänkt sig över vår familj de senaste året och vi har roligare tillsammans. Kanske är det åldern eller att barnen blivit stora jag vet inte riktigt vad det beror på men skönt är det i alla fall.
Största misstaget? 
Största misstaget/ misstagen är väl att jag alltid försöker fixa allt själv och inte ber om hjälp, har verkligen jättesvårt för att be någon om hjälp, varför vet jag inte, måste bli bättre på det.
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag har absolut varit gladare 2015 vilket känns underbart. 
Vad spenderade du mest pengar på? 
Badtunnan med medföljande trädäck och andra mindre projekt på gården är det som slukat mest pengar 2015 för oss. 
Vad gjorde du på din födelsedag 2015?  
Jag firade min födelsedag med maken och en god middag på en restaurang vid kajen i Eriksberg Göteborg, hur mysigt och gott som helst!! 
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Mindre oro i världen, friskare anhöriga och framför allt en mindre ont i min axel hade verkligen gjort mitt år ännu bättre. 
Vad fick dig att må bra?
Harmoni i familjen, roligt på jobbet och motion har verkligen fått mig att må bra i år. 
Vem saknade du? 
Har faktiskt under det senaste året tänkt på och saknat min mormor och morfar mer än jag gjort på flera år och vad det beror på har jag ingen aning om. Tänker ganska ofta på dem och vad de skulle ha tyckt om olika saker som händer i mitt liv. Känns faktiskt som om de finns runt omkring mig som mina alldeles egna skyddsänglar. 
Mest stolt över? 
Min blogg är jag stolt över och jag tycker att den har utvecklats och blir allt mer personlig vad tiden går vilket känns jättekul. 
Högsta önskan just nu? 
Min högsta önskan just nu är att det går bra för min mamma och svärmor i deras respektive behandlingar som står för dörren, jag älskar er och håller alla tummar och tår för att det ska gå bra och att ni ska få en så behaglig resa som möjligt. Fuck Cancer!!! 
Dessutom kan ju ingen människa låta bli att önska att oron i världen med allt hat och krig upphör. Det är rent ut sagt skamligt att det år 2015 är fler människor på flykt i världen än någon gång tidigare i historien och att dessa flyende människor dessutom skall möta hat och fientlighet när de söker skydd är ju ännu mer fruktansvärt. Skärpning!!! 
Vad tänker du göra annorlunda nästa år?
Nästa år tänker jag träna mer, ta hand om mig själv bättre samt ha roligare. Vilket låter som ett riktigt nyårslöfte eller hur??!!

Ja detta blev ju lite av en krönika och kanske skulle jag ha valt några andra frågor men just nu kändes det perfekt att använda mig av denna mall, vi får se vad som händer i framtiden.
Ha nu det fortsatt bra och njut av årets sista dagar så hörs vi senare!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar