fredag 25 december 2015

Juldagen 2015

Nu är nästan alla spår efter gårdagens julaftonsfirande borta och ett lugn har sänkt sig som ett täcke över Prästbacken, borta är all stress och jäkt.
Juldagen är ofta väldigt underskattad av många kan jag tycka, det verkar som om det bara är julafton som räknas som jul men jag är av en helt annan åsikt. Juldagen är den dag då julefriden verkligen infinner sig på riktigt, barnen är sysselsatta med sina julklappar och kylen är fylld av rester så någon matlagning idag är verkligen inte nödvändig, det finns m a o massor med tid för avkoppling, eftertanke och reflektion.
Jag har verkligen sett fram emot denna juldag då jag bara ska ta det lugnt, lyssna på senaste boken om Christoffer Silfverbielke iklädd ny pyjamas och morgonrock till långt in på dagen, förmodligen kommer det också att slinka ner en och annan kopp kaffe och chokladbitar i olika former.
Jag önskar Er alla en god fortsättning och njut av julefriden!
10.5 timmar avkoppling!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar