torsdag 17 december 2015

En vecka till dopparedagen!

Mycket att göra både hemma och på jobbet nu, massor som skall hinnas med på en alldeles för kort tid. Men så är det ju varje jul och nu när det är en vecka kvar till dopparedagen står jag här med en alldeles för lång "att göra lista" i vanlig ordning. Dock har jag ju lärt mig genom åren att på något märkligt sätt brukar jag hinna med det jag ska göra för inte en endaste gång har jag missat julen, vilket inger mig med hopp även i år. 
I kväll skall det göras julgodis innan det blir "Jul med Ernst" och i morgon är det dags för storhandling, därefter skall min tid oavkortat gå till att fokusera på jobbet hur tråkigt det än låter, men för att orka med arbetsbelastningen nästa vecka är det ett måste då man är som en skadad fågel i kroppen med värk i både axel och nacke.
På återhörande en annan dag alla ni fina ute i den riktiga världen!
Mina speldosor som hängt med en massa år nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar