lördag 3 oktober 2015

Lite uppmuntran.

Vaknade utvilad redan kl 6.00 i morse och är fortfarande i chock, har nog aldrig tidigare gjort det. Sedan dess har jag myst i min ensamhet med några stora baljor kaffe, Facebook och tv:n på låg volym, mina grabbar har tagit en välförtjänt sovmorgon.
Ute skiner solen och stormen som härjade i går har bedarrat så dagen ser ut att få ett fantastiskt fint väder, blir med största sannolikhet ett bad i baljan i kväll efter hockeyn. Men först måste vi hinna med ett besök till stan och ett kalas men sedan ska här njutas av god mat, hockey och avslappning för det är precis vad min ömma och trötta kropp behöver. Känns fortfarande att jag inte är helt återställd efter harpesten, orkar inte alls lika mycket som förut och det är fruktansvärt frustrerande vilket tär inte minst på humöret. Men läkaren sa ju att det skulle ta tid så det är ju bara att gilla läget och kämpa på, dessutom mår man ju bättre då man får lite uppmuntran. Därför uppmuntrar jag mig och maken idag med räkmackor till frukost, mums!!!
Inte världens snyggaste men riktigt gott var det.
Ha en riktigt bra lördag allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar