söndag 4 oktober 2015

Helgen som rusade förbi.

Sitter här i tv-soffan nybadad och nyduschad och reflekterar över helgen som gått, kan inte riktigt fatta att det redan är söndagskväll. Tiden går verkligen fortare än fort då man är ledig och det måste ju bero på alla roliga saker man lyckas proppa in på de två lediga dagarna. 
Vi har i helgen hunnit med inte mindre än två barnkalas, två dopp i tunnan, middag tillsammans med barnen, ett besök till stan, långpromenad och en hel massa tvätt och plock här hemma. Blir nästan slut av att bara tänka på vad vi gjort trots att helgens mål var att ta det lugnt och vila upp mig. Nåja det får bli en annan gång för det är ju så roligt att hålla igång då man känner att man orkar med det, förmodligen kommer det nog att komma en liten baksmälla efter detta men då blir det bara att ta den då. 
I morgon ska jag lyxa till det med en massage efter jobbet och det ska bli så skönt då jag har ont i både nacke och axel, ser verkligen fram emot det. Sedan börjar det vara hög tid att ta in det sista från växthuset, plocka bort och göra "vinter" i trädgården samt påbörja det tradiga arbetet med att torka fönster. Kommande vecka kommer m a o att bli tuff men det är ju bara att beta av sak för sak på "att göra listan" så ska jag nog hinna med det mesta innan jul :)
Nu är det alldeles strax dags att krama kudden. 
Ha det bra så hörs vi en annan gång!
Lite avkoppling har jag ju givetvis också hunnit med och helgens kryss är löst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar