tisdag 15 september 2015

Sirap och motvind.

Nu har det gått en vecka sedan jag åt min sista penicillintablett och den värsta tröttheten verkar ha lagt sig. Rent fysiskt böjar jag känna mig frisk men det känns ändå som om jag arbetar i motvind eller trampar i sirap och jag blir så frustrerad, trött och på dåligt humör, tur att jag har människor omkring mig som förstår och stöttar, utan dem skulle jag förmodligen explodera.
Jag är för förändringar som leder till positiv utveckling och tycker det är stimulerande att arbeta med förbättringar, när dessa dessutom tillhör prioriterade områden känns de ännu viktigare i min värld. Detta gör att jag blir så frustrerad när varken insikt eller engagemang finns hos de som borde ha det största intresset av att driva igenom förändringarna, det verkar ju inte ens som om de anses viktiga. 
Jag kan för mitt liv inte förstå att en del människor inte tar till sig viktig information men de är väl helt enkelt inte intresserade eller tycker att det är "någon annans" uppgift vad vet jag??!! Kan dock med säkerhet säga att denna brist på intresse och engagemang kommer att ta död på ALL förändringsvilja och utvecklingen avstannar så småningom det behöver man inte vara Einstein för att begripa."Någon annan" eller "några andra" kommer ICKET att dra detta projekt iland själva, alla måste arbeta tillsammans och förstå värdet av förändringarna!!!
Idag blev det inget trevligt inlägg men det här är ju min lilla plats på nätet och jag behövde verkligen skriva av mig.
På återhörande en annan dag då känns det säkert bättre!
Precis så här tänker jag om utveckling. Bild lånad från Hemtrender

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar