måndag 3 augusti 2015

Regn med inslag av sol.

Man kan lugnt säga att vårt väder är varierande i dag, ena stunden skiner solen och värmen är tryckande i nästa spöregnar det. Trots detta har jag och systeryster hunnit ut i skogen en sväng och kollat om kantareller och visst finns de men än är de flesta otroligt små så om en vecka eller två är de nog redo att plockas. Dagens skörd av svamp blev därför allt annat än stor tyvärr.
I vårt jordgubbsland blir det en mager skörd i år men det var inte annat att vänta då jag bytte ut plantorna i våras och första året brukar det ju inte bli så många gubbar. Men detta är årets två första gubbar i alla fall och de var jättegoda!!!
Något som verkligen har frodats av det konstanta regnandet i sommar är dock mina blommor i blomlådorna, har nog aldrig haft så otroligt mycket blommor någonsin.
 
Nu är jag sjukt sugen på en helt solig dag så jag kan ligga platt på rygg i solstolen, jag behöver verkligen det. 
På återhörande en annan gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar