söndag 19 juli 2015

Oj vad det växer!

Trots att vi verkligen inte har haft en varm och solig sommar så växer det så att det knakar både i landet och i växthuset. Visst är allting lite senare i år än det brukar vara men det verkar ändå bli en helt okej skörd bara allt hinner mogna innan hösten. Jag har i sommar paprikor, chili, gurkor, physalis, tomater, potatis och squash som frodas i växthuset därav det stora kaoset där :) I landet har jag olika kryddor, sallad, rädisor och sockerärtor. Jag har inga "gröna" fingrar men jag gillar att sätta lite smått och gott som går att äta för det är ju så trevligt att bara gå ut i landet och hämta in saker till middagen man får en sådan härlig lantlig känsla av det tycker jag.
Nu ska jag fortsätta att njuta av solen och ledigheten.
På återhörande mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar