torsdag 23 juli 2015

Ett minne från förr!

För nästan 29 år sedan var jag och en kompis tillsammans med mina föräldrar på väg utomlands. Vi skulle åka iväg till Rhodos på en charterresa. Ett halvår innan hade jag träffat min nuvarande make och han var i Stockholm samtidigt för att se sitt favoritband Metallica. Så vi sammanstrålade efter konserten på ett hotell i närheten av Arlanda och på morgonen efter fick vi den fasansfulla nyheten om att Metallicas basist Cliff Burton hade omkommit i en trafikolycka ute i de småländska skogarna. Min make har i alla år velat besöka platsen där olyckan skedde och idag blev det äntligen av. Jag tycker det är otroligt fint att det finns en minnesstenen på platsen och att det lämnats bland annat blommor, plektrum och halsband där. Jag förstår också att fansen vill visa sin uppskattning och kärlek men måste man lägga cigaretter och tomma ölburkar på platsen?? Ja det är bara min åsikt och om man bortser från dem var det verkligen fint på minnesplatsen.
Tänk vad tiden har gått fort 29 år redan!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar