onsdag 6 maj 2015

Lärorikt!

Vissa dagar är mer lärorika än andra och jag kan verkligen lägga den här dagen i högen för de mest lärorika på länge. Idag har jag tillsammans med mina kollegor fått möjligheten att lära mig släcka bränder både med brandsläckare och brandfilt samt att göra HLR. Hur coolt är inte det?!!!
Känner mig så här efteråt mycket tryggare då jag vet hur jag ska göra i teorin och lite praktiskt, dock hoppas jag verkligen att jag aldrig någonsin behöver använda mina nyvunna kunskaper. Men som statistiken ser ut är det nog mer en tidsfråga innan de kommer till användning tyvärr.
Delar i Prästbackens eget brandförsvar.
 
Nu ska frun på Prästbacken njuta av lite hockeygodis för Tre Kronor möter just nu Kanada i en VM-match och det är en riktigt målrik tillställning där det händer massor, när det är 2 minuter kvar av andra perioden står det 4-3 till Sverige, spännande som rackar´n.
Ha en fortsatt bra vecka och ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar