söndag 8 februari 2015

Äntligen har jag ett eget!!!

I natt har stormen Ole dragit förbi oss men den kom från väster så vi klarade oss väldigt bra då vi inte har så öppet runt huset just åt väster.
Jag och maken hade idag på förmiddagen tänkt att ta en lång promenad i solen men det blåste fortfarande skitkallt så vi gick in på loppisen i stället och där stod det!!! Ett superfint skåp som jag har letat efter så länge, hade därmed inte något annat val än att köpa det på studs. Detta hastiga impulsköp ledde dock till ett stort problem, hur i hela friden skulle jag få hem det, har ju varken kula på bilen eller släp??? Jag började först med att ringa systersonen som kom med sin "tävlingsbuss" men där rymdes ju givetvis inte skåpet så då fick maken gå till pappa och låna traktorn. Mitt fina skåp fick åka traktorskopa hem och som tur var klarade det resan helt utan problem. Nu har skåpet flyttat in i matrummet och där passar det verkligen perfekt, det kommer dock att få en annan färg inom kort då jag verkligen inte vill ha några mörkbruna möbler i mitt hem. 
Färgen har jag men undra om jag har någon pensel någonstans??!! Måste nog göra en djupdykning i förrådet med en gång, kanske det blir målning redan i kväll :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar