måndag 20 oktober 2014

Höstens måsten för mig

Då jag inte gillar hösten speciellt mycket har jag klurat på vilka mina måsten är för denna gråa, kalla och mörka årstid, och här kommer min "måstelista" för hösten :)
1. Tända ljus. Hur mysigt är det inte med tända ljus och hösten är verkligen en årstid då det passar perfekt att tända massor med ljus. Hos oss kan man nästan tro att vi värmer hela vårt hus med värmeljus och lite sanning finns det nog i det för jag är verkligen stearinberoende. :)
 
2. Soppor. Jag älskar verkligen goda och mustiga soppor och de lämpar sig perfekt för kalla och grå dagar då man fryser ända in i märgen. Finns inte många maträtter som passar så bra på hösten som soppa tycker jag och dessutom är det ju också både nyttig och relativt billig mat, bara plus m a o. Recept på just denna soppa hittar ni HÄR

3. Fårskinnstofflor. Jag HATAR verkligen att frysa och framför allt om fötterna så mina varma fårskinnstofflor skulle jag aldrig klara mig utan.

4. Koftor. Jag fullkomligt älskar stickade mjuka koftor och det är absolut en av de viktigaste klädesplaggen i min höstgarderob. Det går nästan inte en dag under hösten då jag inte har en kofta på mig, de passar ju alltid såväl till vardag som till fest och just nu kan man verkligen frossa i koftor då alla butiker är fyllda av dem, me like!!! Dyrt blir det :)
Detta är den senaste i raden och den har jag köpt på Indiska.
5. Svamp. Jag älskar att plocka svamp och jag mår så bra efter en svamptur till skogen så det är absolut ett "höstmåste" för mig. Dessutom känns det otroligt lyxigt att kunna njuta av egenplockad svamp året om. 

Det finns säkert en massa annat att räkna upp också men dessa 5 ligger på topp hos mig. Vad har ni för "höstmåsten"? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar