lördag 6 september 2014

Ice Bucket-utmaningen!

Kan inte annat än vara nöjd med vädret som denna september bjuder på, idag har vi haft 22 grader varmt och sol och det ser ut som om värmen kommer att hålla i sig ett tag till, me like!!!! Vi har ju bättre väder nu än vi hade i augusti m a o sommaren har kommit tillbaka, jippi.
Dagen har jag tillbringat på jobbet tillsammans med mina trevliga kollegor och en massa trevliga kunder.
Efter jobbet blev det då dags för mig att ta mig an Icebucket- utmaningen som min käre svåger utmanade mig i och givetvis ställde jag upp för sakens goda skull, fick frågan om man kan köpa sig fri från utmaningen och det tycker jag absolut INTE att man kan, utmaningen är det minsta man kan göra!! Men fasiken vad kallt det var!! :) Nu är det i alla fall gjort och om detta är det som krävs för att folk ska skänka pengar till forskning bjuder jag gärna på mig själv. Tycker dock att det finns fler forskningsområden som behöver pengar än ALS så jag donerade förutom till Hjärnfonden även en slant till Barndiabetesfonden, vill ju av förklarliga skäl att barndiabetes eller typ 1-diabetes skall kunna botas inom en snar framtid så att fler barn slipper denna hemska sjukdom som bland annat innebär ett flertal sprutor och blodprov varje dag för att överleva.
Nu ska jag njuta av sommarvärmen genom att mysa på altanen med att glas rött och när mörkret faller skall jag lysa upp mörkret med en massa levande ljus. 
Ha en fortsatt bra helg mina vänner!! 
Filmen gick tyvärr inte att lägga upp pga den var för stor, sorry!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar