fredag 6 juni 2014

Nationaldagen 2014

Idag är det Sveriges alldeles egen nationaldag och jag tycker att vi ska smygtitta på våra grannar i väster hur man ska fira sin nationaldag!! Vi är faktiskt i mitt tycke lite dåliga på att fira denna högtid, inte är det speciellt mycket firande i vårt land inte och inte är jag på något sätt bättre själv :). Jag har tillbringat min nationaldag på jobbet och vi har haft grymt mycket kunder och sen har jag ätit grillat med familjen och nu ska jag bara sitta och njuta av den otroligt varma och fina afton som vi har just idag. Kommer nog även att fira nationaldagens kväll med en skål jordgubbar och grädde, mums!! Hoppas att värmen och solen stannar hela helgen då jag faktiskt är helledig. Ha nu en riktigt bra Nationaldag och hoppas ni alla får en bra helg!!! 
Här kommer lite pics från middagen och vår tomt.
 
Här ser ni anledningen till att jag måste springa mina mil varje vecka men det är det värt för det var verkligen jättegott!!
 
 
Vårt otroligt fina äppelträd som står i full blom.


4 kommentarer:

  1. Gorgeous garden!!!!! Christine from Little Brags

    SvaraRadera
  2. Nasjonaldag på jobben er ikke bra! men dere er riktig gode til å feire Midtsommer :-)
    Jeg har akkurat maken emaljert fat. Tatt vare på fra barndomshjemmet....

    SvaraRadera
  3. For en flott sommerstue du har
    og det ser jo ut som et riktig lekkert måltid på nasjonaldagen ;)

    SvaraRadera
  4. Jag tackar för era fina kommentarer och jag kan säga att maten verkligen var god. Jag önskar att vi var lite bättre på att fira vår nationaldag som ni i Norge och USA men som du säger Villrose så är vi svenskar mycket bättre på att fira Midsommar så då tar vi igen det.
    Vi gjorde om vår altan förra sommaren till ett stort uterum och vi är verkligen jättenöjda med det. Det är nästan så att vi flyttar ut dit då det är sommar :)
    Ha en fortsatt bra dag och hoppas ni hittar mer att kolla på i min blogg.
    //Anna.

    SvaraRadera