måndag 5 maj 2014

Måndagskorv, tisdagsfisk.... fredagstacos..??

Då var måndagens arbetsdag över och jag måste säga att jag hann med det mesta av vad jag tänkt göra. Känns riktigt skönt för en gångs skull då det inte är speciellt vanligt. När man kommer hem från jobbet uppstår då den eviga frågan, vad ska man äta? 
Jag tycker verkligen om att laga mat men inte på veckorna då jag jobbar för då ska allt gå så snabbt annars blir det för sent med middag och därför blir matlagningen så tråkig. Så här ser matsedeln oftast ut hemma hos oss måndagskorv, tisdagsfisk, onsdagsköttbullar, torsdagspannkaka, fredagstacos. Men gud så tråkigt det är, idag tror jag att vi ska vara lite wild and crazy och äta något helt annat än korv??!! Tror minsann att vi ska äta fisk på en måndag!!! Låter det inte smaskens med tonfisksallad och ostmackor till middag så säg??!! Ja så får det helt enkelt bli :)
"Mynte" i all ära men jag gillar verkligen denna fina turkosa skål.
  

Ingredienser i min tonfisksallad

Isbergssallad
Röd paprika
Djupfryst mix av ärtor majs och paprika
Ris
Ost
Tonfisk i olja
Gurka 
Tomater
Ägg

Toppas med dressing och ätes tillsammans med rostade ostmackor. SÅÅÅÅÅ GOTT!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar