fredag 10 januari 2014

Snökanonen januari 2014

Natten mot idag började det blåsa riktigt mycket och i morse hade det kommit lite snö. Tittade på nyhetsmorgon samtidigt som jag drack mitt morgonkaffe och där pratade de om vad en snökanon är och att det förmodligen skulle komma en efter Norrlandskusten. Programledarna skrattade och tyckte att en snökanon lät så roligt och jag kände inte någon större oro för det snöade då väldigt lite och jag tänkte att det kan väl inte drabba oss igen men ack så fel jag hade!! Vid kl 9.00 började det snöa på allvar hos oss och nu kl 22.40 snöar det fortfarande massor. Gissar att vi har fått ca 60 cm nysnö och det ser inte ut att avta ännu, dessutom blåser det fortfarande vilket gör att det bildas otroliga drivor på vissa ställen. Hoppas att denna snökanon inte levererar lika mycket snö som den förra vi fick första advent 2012 men än kan allt hända. Det känns faktiskt lite som att leva mitt i en katastroffilm när det kommer så här mycket snö på kort tid för man vet ju inte hur länge det kommer att fortsätta snöa, Dessutom har maken jour i helgen och han har redan åkt på sin andra utryckning redan vilket inte heller känns bra, vill inte ha honom ute och köra på dåligt plogade vägar. 
Nu är det dags för min date med mr Blund så på återhörande mina vänner. 
Ps Ska ta lite bilder på eländet i morgon så får ni se hur en riktig vinter ser ut då den kommer i form av en snökanon.
Sov gott alla ni där ute!!!
Här kommer de utlovade bilderna.
Så här såg det ut lördag morgon 140111 kl 07.15
Så här såg det ut 140111 kl 07.40 och för ett dygn sedan hade vi ca 5 cm snö.
Den vänstra bilen har använts 2 gånger i natt medan den högra har varit hemma därav skillnaden i snö :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar