torsdag 17 oktober 2013

Första snön!!!!

Vaknade idag till ett vitt landskap, första snön har kommit!!! 
Har lite blandade känslor för snön, dels tycker jag att den kommer alldeles för tidigt och jag vet att den kommer att tina bort, vilket den nästan redan har gjort, men jag vill å andra sidan ha ljuset som snön för med sig, det är så otroligt mörkt ute nu på kvällarna. Aldrig känner man sig nöjd, tyvärr :) Är dock otroligt tacksam att vi bara fick lite snö. Så här såg det ut förra året då första snön kom till oss den första advent.
Nu när jag ser denna bild undrar jag vad maken hade tänkt göra med sopen??!!
Snöhögen på bilden är vår översnöade bil!!!
En så kallad snökanon drog in över vårt samhälle och under ett dygn snöade det drygt en meter hos oss. Det vill jag helst inte vara med om igen :)
Ha en fortsatt bra dag mina vänner en annan har ju helg nu!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar