onsdag 2 oktober 2013

Äppelpaj

Jag är verkligen inte en person som tycker om att baka, detta för att det som oftast inte blir något bra resultat när jag gör det. Men jag har hittat ett riktigt bra recept på smulpaj som jag vill dela med mig till er. Jag har använt detta recept till äppelpaj och det blir hur gott som helst men man kan använda det till bärpajer också. Originalreceptet hittar ni här.
Men så här gör jag :)
Skala och hacka äpplen så att man fyller en pajform.
Sockra och krydda äppelbitarna med kanel efter smak, hur mycket beror på vilka äpplen man använder om de är sura eller ej.
Pajdeg
100 g margarin
3 msk strösocker
1,5 dl vetemjöl
1,5 dl havregryn.
Smält margarinet och rör i de övriga ingredienserna, klicka ut smeten på äpplena.
Grädda i 225 grader i 15-20 minuter.
Servera med vaniljsås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar