lördag 22 juni 2013

Trädgårdskonst

Idag har midsommarfirandet fortsatt med ett besök hos föräldrarna, gissa om det var skönt att bli bortbjuden på en trerättersmiddag en dag som denna då man känner sig lite trött och sliten.  Förutom att man blev mätt i magen fick jag också en massa inspiration vilket man alltid får när man är där, tror att det beror på att platsen de bor på är så otroligt vacker och att min mamma och pappa är så duktiga på inredning och trädgård. Önskar jag hade hälften av deras fantasi och gröna fingrar.
Här kommer lite bilder på trädgårdskonst när den är som finast, saker behöver inte kosta skjortan för att vara otroligt vackra tycker jag och återbruk är ju aldrig fel heller.
En rostig mojäng som räddades när vi städade ur en rundloge vill jag minnas, den lilla vita ängeln har min pappa gjort och den fick faktiskt följa med hem tillsammans med en kompis, tack!
Plank med armeringsjärn och rostiga dekorationer samt en massa rör.
Ett gammalt fönster kan också bli en fin prydnad.
En spegel passar ju alldeles utmärkt i en trädgård tycker jag och den gamla grillringen kommer att bli hur fin som helst då växterna börjar blomma.
Varför inte pynta med gamla verktyg när temat är rostigt?
Visst är det fint?? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar